Salg & Marked

Salg og markedsføring spenner over et bredt kunnskapsområde og er helt avgjørende kunnskap å besitte i de fleste virksomheter. Å definere bedriftens identitet, profil og valget av markedskanaler er kun starten. Videre kreves det kompetanse i salg og salgsprosesser, forhandlinger, prising, KPI, KAM og god kommunikasjon. For å sikre lønnsomhet i din virksomhet er det viktig å ha ansatte og selgere med riktig kompetanse slik at salgsorganisasjonen jobber effektivt. Send selgere og ledere på våre kurs for å bedre kunnskap i salg og markedsføring.

Salg & Marked

Parter som forhandler seg frem til en avtale

Forhandlingsteknikk i praksis

Forberedelse og gjennomføring

Kurset gir er en gjennomgang av forhandlinger og de forskjellige prosessene. Vi legger vekt på å forstå de ulike utgangspunktene i en forhandlingssituasjon. Du vil lære hvilke forhold man i en rolle som forhandler bør være bevisst slikt som modeller, teknikker, forberedelser, å lytte, å snakke og hersketeknikker.

Kartlegg og øk din virksomhets lønnsomhet ved hjelp av forretningsmodellen Canvas

Forretningsmodell canvas

Forretningsmodeller

Kurset gir deg grunnlaget for å kunne bygge en strategisk forretningsmodell på en strukturert måte. Forretningsmodellen beskriver hvordan forretningsidéen skal realiseres slik at den er med på å legge grunnlaget for virksomhetens suksess. Forretningsmodellen sikrer ledelsen et felles bilde av forretningens dynamikk og mål.

Virksomheten tilpasser seg til dagens marked for å styrke eget B2B salg

Fremtidens B2B salg

Slik er dagens marked

Med dette kurset ønsker vi å inspirere salgorganisasjonen. Få idéer til et strategiske arbeidet med å etablere, utvikle og følge opp en salgsorganisasjon som kan holde følge med dagens marked. Tanken er at det skal bidra til at styremedlemmer kan være med på å følge opp virksomhetens salgsprosess og få en oversikt over salgs KPI’er.

Deltakere i møtet syns presentasjonen er spennende og intressant

Presentasjonsteknikk, møteledelse og møtestruktur

Dette kurset er for deg som ønsker å lære hvordan du skal lede møter og hvordan du skal holde gode presentasjoner. Du vil lære hvordan du skal holde presentasjonsangsten i sjakk og hvordan du skal fange interessen til publikum. Du vil få praktiske oppgaver og øvelser som skal gjøre deg trygg i presentasjonrollen og møtelederrollen.