HR & Personal | Den Norske Konsulentforening

HR & Personal

Human Resources oversettes til menneskelige ressurser på norsk. Med en god HR strategi etablert i virksomheten kan det gi konkurransedyktige fordeler gjennom menneskene som er ansatt. Kort og godt så handler HR om godt lederskap av teamet. Vi tilbyr kurs som blant annet gir deg kompetanse innenfor personal og ledelse, konflikter på arbeidsplassen, arbeidskultur og håndtering av stress.

HR & Personal

En lederbør ha god trening i konflikthåndtering

De vanskelige personalsamtalene

Mange følelser i sving

Lederens evne til å gripe fatt i problemer som oppstår, er avgjørende for arbeidsmiljøet og virksomhetens utvikling. Gjennom gode samtaler kan du bidra til å skape en sunn bedriftskultur til det beste for organisasjonen.

Personvern må jobbes med kontinuerlig i virksomheten

GDPR og personvern

Praktisk tilpasset kurs

Kurset er rettet mot deg som er ansvarlig for, eller er involvert i, å sikre etterlevelse av gjeldende regelverk for trygg behandling av personopplysninger, i hovedsak gitt i Personopplysningsloven.

Et godt arbeidsmiljø uten konflikter mellom ansatte

Konflikthåndtering i praksis

Kompetanse og villighet til å forstå alle sider ved en konflikt er vesentlig for å kunne løse denne på en mest hensiktsmessig måte, da uløste konflikter tærer på arbeidsmiljøet og vil kunne påvirke bedriftskulturen negativt.

Flere ansatte som gjør noe hyggelig sammen på jobb

Kulturbygging i bedriften

Kreativitet og trivsel gir bedre resultater

God kultur med en høy grad av trivsel er svært viktig for effektivitet, sykefravær og presisjon, men i like stor grad for å skape produktene og tjenestene som skal være bedriftens DNA i årene som kommer.

Virksomhetens ansatte diskuterer behovet for omstilling og restrukturering i bedriften

Omstilling og restrukturering modul 1

Utfordringer for virksomheten

Dette kurset tar utgangspunkt i at virksomheten opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der styret må ta nye grep. Du vil lære om flere mulige løsninger som ny ledelse, ny ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning.

Omstilling og restrukturering modul 2

Mulige løsninger og tiltak

Dette kurset tar utgangspunkt i at virksomheten opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der styret må ta nye grep. I denne modulen ser vi blant annet på organisasjonsutvikling og utviklingstiltak for organisasjoner i endring.

Medarbeidere i et team med et verdiskapende samarbeid som kjennertegnet et godt team

Team- og medarbeiderutvikling

Verdiskapende team

Kurset gir deltakere innsikt i hva som kan oppnås ved å bygge gode team, hva som kan skje i dårlige team, hvordan jobbe systematisk med å utvikle team og hvordan bevisstgjøre medarbeidere på deres rolle.